Τετάρτη, 26 Νοεμβρίου 2008

Βαρβαρότητα...

Πως να σχολιάσεις κάτι τέτοιο;
Ξεπερνά τη διαστροφή.



"Δέκα Ταλιμπάν κρατούνται για την επίθεση με οξύ που εξαπολύθηκε στις 12 Νοεμβρίου εναντίον κοριτσιών τα οποία πήγαιναν στο σχολείο στην πόλη Κανταχάρ.

Τα κορίτσια δέχτηκαν επίθεση καθώς πήγαιναν στο σχολείο, από ομάδα ανδρών, οι οποίοι τους τράβηξαν τις μαντήλες από το πρόσωπο και τις περιέχυσαν με οξύ, προκαλώντας τους σοβαρά εγκαύματα στο πρόσωπο.

http://www.cosmo.gr/News/Afghanistan/221849.html "

Τρίτη, 25 Νοεμβρίου 2008

Γαμώ τα υπουργεία μου μέσα...


Δεν μπορώ να κάνω σχόλια

Mind the GAP

Δεν εμφανίζεται τελευταίως να στηλιτεύσει το κοινωνικοοικονομικοπολιτικό γίγνεσθαι. Ανεβαίνουν τα ποσοστά και οι σύμβουλοι δεν θέλουν να τα διακυβεύσουν με εμφανίσεις και λόγους...


Δευτέρα, 24 Νοεμβρίου 2008

Παρασκευή, 21 Νοεμβρίου 2008

Αστρο Πελέκη


θαύμα, θαύμα


Την εποχή που όλοι σφίγγαν το ζωνάρι άλλοι σφίγγαν το πουγγί με τα λάφυρα... θαύμα, θαύμα



.. ο πιτσιρικος έχει άδικο...

http://pitsirikos.blogspot.com/2008/11/blog-post_19.html

Η υπόθεση βατοπεδίου έχει και σεξ και μάλιστα πολύ.

Αφού ... πηδήχτηκε κάθε έννοια νομιμότητας, διαφάνειας και βέβαια πήδήχτηκε πιο πολύ από "επί χρήμασι εκδιδομένη γυνή" η δημόσια περιουσία και το δημόσιο συμφέρον.

Αυθαίρετος υπουργός περιβάλλοντος χωρωταξίας και δημοσίων(;) έργων...


Πέμπτη, 20 Νοεμβρίου 2008

Τετάρτη, 19 Νοεμβρίου 2008

πτωχεύσαμε και δεν μας το λένε ακόμη

το δημόσιο χρωστά 70 εκ € στους φαρμακοπιούς - ασφαλισμένοι πρέπει να πληρώνουν τα φάρμακα

τα νοσοκομεία χρωστάνε 4 δισ € στους προμηθευτές - που σήμερα απειλούν με κατάσχεση

τα επιτόκια του δανεισμού της χώρας ξέφυγαν - όπως και το δημόσιο χρέος και οι δόσεις του

οικονομικές εφημερίδες της Ευρώπης προβλέπουν - ή θεωρούν δίκαιή - έξοδο από το €

πτωχεύσαμε και δεν μας το λένε ακόμη

καληνύχτα και καλή τύχη (που δεν τη βλέπω)

Εδώ ποτέ κανείς δεν κατηγορείται καν... Περνάει από επιτροπή, ξεπλύματος, μόνο

...
Το δικαστήριο ανέφερε στο σκεπτικό του ότι για τον Τσένι υφίσταται ασυμβίβαστο και μπορεί να θεωρηθεί υπεύθυνος για «τουλάχιστον παραπτωματικού χαρακτήρα επιθέσεις» σε βάρος κρατουμένων.
Ωστόσο, ο Γκονσάλες -ο οποίος διετέλεσε υπουργός Δικαιοσύνης των ΗΠΑ την περίοδο 2005-07- κατηγορείται ότι χρησιμοποίησε τη διόλου ασήμαντη επιρροή του για να παρεμποδίσει την διεξαγωγή έρευνας για τις καταγγελίες περί κακομεταχείρισης στις φυλακές
http://www.in.gr/news/article.asp?lngEntityID=959269&lngDtrID=245

Τρίτη, 18 Νοεμβρίου 2008

...παραταύτα είπε την αλήθεια

"... οι ακτήμονες, οι άστεγοι, είναι χαμένοι από χέρι..."

Κουκκουβίνος, σύζυγος δικηγόρου υπερασπιστού των "ακτημόνων και αστέγων" παζαρεύοντας την πώλησή τους έναντι ακινήτου και μετρητών....

Δευτέρα, 17 Νοεμβρίου 2008

...Κουφάλες δεν ξοφλήσαμε

Στίχοι: Διονύσης Τσακνής
Μουσική: Διονύσης Τσακνής

Τη μέρα αυτή που διάλεξα
εδώ μπροστά σας να σταθώ
τραγούδια και μισόλογα
στο φως να καταθέσω
Πώς πήρα τέτοια απόφαση
δεν ξέρω αν θ' αντέξω
η μέρα αυτή θυμίζει μακελειό

Νοέμβρης ήταν η χρονιά
κι εδώ γινόταν του χαμού
εγώ ήμουν δεκαεννιά
κι αυτή εβδομηντατρία
Και να που ερωτεύτηκα
κάποια χρονολογία
κι ο έρωτας κρατάει για καιρό

Μα έχει ο καιρός γυρίσματα
μεγάλωσε κι αυτή κι εγώ
μεγάλωσαν κι οι φίλοι μου
εκεί γύρω στα σαράντα
Στα κόμματα γαντζώθηκαν
κι εγώ δεν ξέρω τι να πω
και άλλοι στο σπιτάκι τους για πάντα

Η απόσταση μας έσωσε
μα οι θύμησες πληγώνουν
και λέμε σαν βρισκόμαστε
τα ίδια και τα ίδια
Μα νιώθω σαν μικρό παιδί
που πάλι το μαλώσανε
και φεύγω σε μια άγονη επαρχία

Κοιτάζω πάλι πίσω μου
δυο γιους απόκτησα κι εγώ
δεκαεφτά Νοέμβρηδες
μου βάρυναν την πλάτη
Σημαίες και γαρύφαλλα
εμπόριο κι απάτη
και λόγοι επισήμων στο κενό

Κρατάω το στόμα μου κλειστό
τα χείλη μου ματώσανε
κι αυτοί που μας προδώσανε
ανέραστοι να μείνουν
Κουφάλες δεν ξοφλήσαμε
αυτό έχω μόνο να τους πω
τα όνειρα των εραστών δε σβήνουν

Πέμπτη, 13 Νοεμβρίου 2008

Πλαστά αντίτυπα των New York Times ανήγγειλαν τη λήξη του πολέμου στο Ιράκ

Ο πόλεμος στο Ιράκ έληξε, ο πρόεδρος Τζορτζ Μπους παραπέμφθηκε στη Δικαιοσύνη με την κατηγορία της προδοσίας και -εύλογα- στα γραφεία της εφημερίδας New York Times επικρατεί δημοσιογραφικός «πυρετός». Πρόκειται για αληθινή είδηση, για προφητεία ή για μια καλοστημένη φάρσα;
Τουλάχιστον 1,2 εκατομμύρια αντίτυπα της πλαστής έκδοσης των Times, που κυκλοφορεί και στο Διαδίκτυο, διανεμήθηκαν το πρωί της Τετάρτης στους Νεοϋορκέζους, γεμάτα από κραυγαλέους τίτλους, που για πολλούς ήταν πολύ καλοί για να είναι αληθινοί.Δωρεάν αντίτυπα της 14σέλιδης εφημερίδας, η οποία είχε ακριβώς την ίδια εμφάνιση με την πραγματική, μοιράστηκαν σε κεντρικούς σταθμούς του υπόγειου σιδηροδρόμου σε ολόκληρη την πόλη.Πολλοί Νεοϋορκέζοι δεν πρόσεξαν ότι η έκδοση έφερε ημερομηνία 4 Ιουλίου του 2009, δηλαδή την Ημέρα της Ανεξαρτησίας.Στη διάρκεια της ημέρας έγινε γνωστό ότι πρόκειται για φάρσα, που φέρει την «υπογραφή» μιας οργάνωσης που αποκαλείται Yes Men.Η οργάνωση εξέδωσε ανακοίνωση, στην οποία ανέφερε:
«Σε μια περίπλοκη επιχείρηση, που διήρκεσε έξι μήνες, 1,2 εκατομμύρια φύλλα τυπώθηκαν σε έξι διαφορετικά τυπογραφεία και διανεμήθηκαν σε προκαθορισμένες τοποθεσίες, όπου χιλιάδες εθελοντές προσφέρθηκαν να τα μοιράσουν».Το πλαστό έντυπο περιελάμβανε όλες τις καθιερωμένες ενότητες: διεθνή, οικονομικές ειδήσεις, άρθρα, εσωτερικές ειδήσεις, ειδήσεις από τη Νέα Υόρκη και διορθώσεις.Υπήρχαν πολλές διαφημίσεις αλλά και μια ανακοίνωση για ανάκληση όλων των αυτοκινήτων που κινούνται με βενζίνη.«Πρέπει να διασφαλίσουμε ότι ο Ομπάμα και όλοι οι άλλοι Δημοκρατικοί θα κάνουν αυτό για το οποίο τους ψηφίσαμε. Μετά από οκτώ ή ίσως 28 κολασμένα χρόνια έχουμε ανάγκη να αρχίσουμε να ονειρευόμαστε τον Παράδεισο» έγραψε σε δελτίο Τύπου η Μπέρτα Σάτνερ, μια από τις συντάκτριες της εφημερίδας.
Σύμφωνα με τα διεθνή ειδησεογραφικά πρακτορεία, εκτός της Νεας Υόρκης, η έκδοση-φάρσα κυκλοφόρησε και στο Λός Αντελες, το Σαν Φρανσίσκο, το Σικάγο, τη Φιλαδέλφεια και την Ουάσιγκτον. Χρηματοδοτήθηκε από δημοσιογράφους και διανοούμενους με στόχο να «μπει ο πήχης» για τον νέο πρόεδρο Μπαράκ Ομπάμα. Οι πραγματικοί New York Times χαρακτήρισαν την πλαστή έκδοση «επιτηδευμένη φάρσα» και σχολίασαν με χιούμορ πως «δυστυχώς, η εφημερίδα δεν διανέμεται δωρεάν ούτε τελείωσε ο πόλεμος στο Ιράκ».
Στη συνέχεια παρουσιάζουν αναλυτικά τα περιεχόμενα της, δηλώσεις δημοσιογράφων και συγγραφέων καθώς και την ανακοίνωση των Yes Men, σύμφωνα με την οποία η φάρσα προετοιμαζόταν εδώ και έξη μήνες και πραγματοποιήθηκε με την συμμετοχή χιλιάδων εθελοντών που έκαναν δυνατή την διανομή της στις μεγαλύτερες πόλεις των ΗΠΑ.

Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ/Γερμανικό

http://www.in.gr/news/article.asp?lngEntityID=957346&lngDtrID=245

Πλήγμα για τις φάλαινες από αμερικανική απόφαση για τα στρατιωτικά σόναρ

Να πώ μόνο ότι δεν ξέρω πολλές χώρες που έστω σε κάποιο βαθμό θα έφτανε μέχρι το ανώτατο δικαστήριο μια τέτοια υπόθεση, ποσώ δε μάλλον να δικαιωθεί σε κάποιο βαθμό...

Το Ανώτατο Δικαστήριο των ΗΠΑ ακύρωσε την Τετάρτη προηγούμενη δικαστική απόφαση που περιόριζε τη χρήση σόναρ στις ναυτικές ασκήσεις, λόγω των πιθανών επιπτώσεων στα θαλάσσια θηλαστικά.
Η απόφαση αποτελεί ήττα για τις περιβαλλοντικές οργανώσεις που έφεραν την υπόθεση στη Δικαιοσύνη, επικαλούμενες έρευνες που δείχνουν ότι τα λεγόμενα ενεργά σόναρ αποπροσανατολίζουν τα κήτη και τους προκαλούν σοβαρές βλάβες.
Το δικαστήριο έκρινε με οριακή πλειοψηφία 5 προς 4 ότι η εθνική ασφάλεια υπερέχει της ασφάλειας των θαλάσσιων θηλαστικών. «Το δημόσιο συμφέρον από τη διενέργεια εκπαιδευτικών ασκήσεων με ενεργά σόναρ υπό ρεαλιστικές συνθήκες υπερσταθμίζει ξεκάθαρα τα συμφέροντα που προβάλλουν οι ενάγοντες» γράφει στην απόφασή του ο δικαστής Τζον Ρόμπερτς.
Η δικαστής Ρουθ Μπέιντερ Γκίνσμπεργκ, μέλος της μειοψηφίας, διαφώνησε τονίζοντας ότι οι εκτιμήσεις του ίδιου του πολεμικό ναυτικού προέβλεπαν σημαντικές και ανεπανόρθωτες βλάβες στα κήτη. «Αυτές οι πιθανές βλάβες [...] δεν μπορεί να αγνοηθούν ελαφρά τη καρδία, παρά τον καθ' υπόθεσιν κίνδυνο για την αποτελεσματικότητα των ασκήσεων» δήλωσε.
Η υπόθεση ξεκίνησε όταν περιβαλλοντικές οργανώσεις στην Καλιφόρνια ξεκίνησαν δικαστική εκστρατεία για να εμποδίσουν τη χρήση σόναρ σε 14 ναυτικές ασκήσεις που ξεκίνησαν το Φεβρουάριο του 2007 και ολοκληρώνονται τον Ιανουάριο του 2009.
Ο Τζορτζ Μπους παρενέβη στην υπόθεση, επικαλούμενος την εθνική ασφάλεια για να εξαιρέσει το ναυτικό από την περιβαλλοντική νομοθεσία. Ομοσπονδιακό εφετείο ακύρωσε την παρέμβαση της κυβέρνησης, όμως ο Μπους κατέθεσε έφεση στο Ανώτατο Δικαστήριο.
Στην εκδίκαση της υπόθεσης, το Ανώτατο Δικαστήριο δεν εξέτασε τη βάση των ισχυρισμών των περιβαλλοντικών οργανώσεων, έκρινε όμως ότι το ομοσπονδιακό εφετείο ξεπέρασε τη δικαιοδοσία του εις βάρος του ναυτικού.
Παλαιότερες έρευνες έχουν δείξει ότι τα ενεργά σόναρ που χρησιμοποιούνται για τον εντοπισμό υποβρυχίων παρεμβάλλονται στο σύστημα ηχοεντοπισμού των φαλαινώνμε και τις αναγκάζουν να εξοκείλουν. Επιπλέον, τα ηχητικά κύματα των σόναρ είναι τόσο ισχυρά ώστε προκαλούν το σχηματισμό θανατηφόρων φυσαλίδων στο αίμα των ζώων, περίπου όπως συμβαίνει στη νόσο των δυτών.
Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από Associated Press

http://www.in.gr/news/article.asp?lngEntityID=957287&lngDtrID=252

Δευτέρα, 10 Νοεμβρίου 2008

Για τους χρήστες της μηχανής αναζήτησης της Google :


http://www.blackle.com
Δημοσιοποιήθηκε μελέτη φοιτητών του Παν/μίου Κρήτης που καταδεικνύει ότι, άν η υπηρεσία Google Search είχε μαύρη οθόνη, και, λαμβάνοντας υπ' όψη την τεράστια παγκόσμια συχνότητα χρήσης της, σύμφωνα με υπολογισμούς, θα είχαν σωθεί ...minimum 750 μεγαβατώρες/χώρα/έτος !!!
H Google, ανταποκρινόμενη στην μελέτη, δημιούργησε μία 'μαύρη' έκδοση της μηχανής της αναζήτησης που κάνει ακριβώς την ίδια δουλειά και ονομάζεται 'Blackle'. H έκδοση αυτή εξοικονομεί μεγάλο ποσοστό ηλεκτρικής ενέργειας που καταναλώνει τόσο το modem-router όσο και η οθόνη του υπολογιστή.
Βοηθήστε να διαδοθεί η σελίδα και αλλάξτε την διεύθυνση του Google σε
http://www.blackle.com

Παρασκευή, 7 Νοεμβρίου 2008

Ακόμη μια περήφανη πρωτιά! Περήφανη και η ελληνική "κυβέρνηση"



Οι Έλληνες πληρώνουν τα ακριβότερα επιτόκια στην Ευρώπη
(Οι Έλληνες πληρώνουν τα ακριβότερα επιτόκια στην Ευρώπη , προς εμπαίδωσιν)








Ρενάτα Γρυπάρη -Δημοσίευση : 07/11/2008 11:16 - Τελ. ανανέωση : 07/11/2008 11:26


Σε ασφυκτικό κλοιό βρίσκονται οι έλληνες δανειολήπτες, καθώς σε αντίθεση με την υπόλοιπη Ευρώπη όπου μειώνονται τα επιτόκια, στην Ελλάδα ακολουθούν έντονα ανοδική πορεία. Στο ζοφερό σκηνικό προστίθενται επίσης το κύμα κατασχέσεων και πλειστηριασμών.




Την Πέμπτη (6/11), η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα μείωσε κατά 0,5% τα επιτόκια, για δεύτερη φορά μέσα σε διάστημα 30 ημερών. Όπως γράφουν Τα Νέα, στην Ελλάδα, κινδυνεύει να μείνει στα χαρτιά και η νέα μείωση, καθώς κορυφαίοι τραπεζίτες όχι μόνο κόβουν τις προσδοκίες μειώσεων, αλλά προλειαίνουν το έδαφος και για νέες αυξήσεις. Ήδη, το τελευταίο δίμηνο, σημειώθηκαν αυξήσεις των τελικών επιτοκίων από 0,4 έως και 2,5 μονάδες σε στεγαστικά και καταναλωτικά δάνεια.




Όπως αναφέρεται στο δημοσίευμα, με αφορμή την κρίση και παρά τη μείωση των επιτοκίων της ΕΚΤ, οι τράπεζες στην Ελλάδα βρήκαν την ευκαιρία να βγάλουν τα σπασμένα, αυξάνοντας ταχύτερα τα επιτόκια σε σχέση με τις υπόλοιπες τράπεζες στην ευρωζώνη.




Μιλώντας στη Βουλή, ο πρόεδρος της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών Τ. Αράπογλου δεν απέκλεισε νέα ενδεχόμενη αύξηση επιτοκίων, διευκρίνισε ωστόσο ότι θα αφορά νέα δάνεια και δάνεια κεφαλαίων κίνησης επιχειρήσεων. Χαρακτηριστικά, στην τελευταία κατηγορία δανείων τα επιτόκια από 4,5% έως 5,5% ένα χρόνο πριν, έχουν εκτοξευτεί σήμερα σε 9% με 11%, ενώ οι μικρομεσαίοι εκβιάζονται με αναπροσαρμογή των συμβάσεων και «καπέλο» επιτοκίου έως 1%. Αν δεν αποδεχθούν τον εκβιασμό, καλούνται να ξεπληρώσουν το δάνειο.




Ακόμα και για τα επιτόκια των στεγαστικών δανείων, τα οποία τα τελευταία χρόνια βρίσκονταν στην Ελλάδα σε επίπεδα χαμηλότερα του μέσου όρου της ευρωζώνης, η ισορροπία τείνει να αντιστραφεί. Μεταξύ Ιανουαρίου και Σεπτεμβρίου, το μέσο επιτόκιο των στεγαστικών δανείων στην ευρωζώνη αυξήθηκε κατά 0,48 μονάδες. Σχεδόν διπλάσια η αύξηση στην Ελλάδα, κατά 0,85 μονάδες στο ίδιο διάστημα.




Ίδιο σκηνικό και στις πιστωτικές κάρτες: 0,67 μονάδες η αύξηση στην Ελλάδα, έναντι 0,36 μονάδων στην ευρωζώνη και μόλις 0,11 μονάδων στη Γερμανία με τα πολλαπλάσια προβλήματα στον χρηματοπιστωτικό τομέα.






Στα καταναλωτικά δάνεια η ελληνική αύξηση επιτοκίων είναι τριπλάσια της ευρωπαϊκής (0,60 στην Ελλάδα έναντι 0,20 στην ευρωζώνη), ενώ σαφώς ακριβότερα καλούνται να πληρώσουν και οι μικρομεσαίοι επιχειρηματικά δάνεια και κεφάλαια κίνησης.




Εν τω μεταξύ, από τις 35.000 το 2003, οι συνολικές αιτήσεις κατασχέσεων και πλειστηριασμών έφτασαν τις 120.000 το 2007και όπως εκτίμησε χθες ο υπεύθυνος του Τομέα Ανάπτυξης του ΠΑΣΟΚ, Μ. Χρυσοχοΐδης, φέτος αναμένεται να ξεπεράσουν τις 150.000.








Η ψυχορραγία του κεφαλαίου...http://www.enet.gr/online/online_fpage_text/id=80518000

http://www.enet.gr/online/online_fpage_text/id=80518000

Προσοχή στα τηλέφωνα...

Καλημέρα!!
Συνέβη το ακόλουθο σε 4 συναδέλφους στο τμήμα μας,και σε μένα!!

Μας πήρε τηλέφωνο μια ευγενέστατη κοπέλα που καμιά υποψία δεν κινούσε, άλλους σε σταθερό και άλλους σε κινητό, και υποστηρίζοντας ότι είναι από εταιρεία courier επιβεβαίωνε τα στοιχεία του σπιτιού και ποιες ώρες θα είμαστε εκεί.

Όσοι ρωτήσαμε ποιος μας στέλνει courier η απάντηση ήταν «από εταιρεία κινητής τηλεφωνίας».

1) Κανείς μας δεν έλαβε κάτι από εταιρεία κινητής τηλεφωνίας
2) Μια συνάδελφος, η οποία είχε δεχτεί τηλεφώνημα, γύρισε από 4μερο της 28ης και της είχαν αδειάσει το σπίτι!!!

Θα σας παρακαλούσαμε να μας πείτε αν έχετε λάβει παρόμοιο τηλεφώνημα

Σε περίπτωση που δεχτείτε ΜΗ ΔΩΣΕΤΕ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΑΣ και ποιες ώρες θα είστε στο σπίτι!

Απλά ρωτήστε από πού μπορείτε να πάτε να παραλάβετε εσείς το γράμμα!!

Πέμπτη, 6 Νοεμβρίου 2008

Από τον πάντα καλό Στάθη και τον Ναυτίλο του, ακόμη και αν διαφωνείς

Οταν βλέπεις έναν ολόκληρο λαό, εν προκειμένω τον Αμερικανικό, να πανηγυρίζει, συγκινείσαι.
Ακόμα κι αν οι ελπίδες του διαψευστούν, έχει ήδη δείξει τι πραγματικά θέλει: έναν κόσμο καλύτερον, πιο ανθρώπινον, ίσως -κάποτε- δίκαιον.
Επίσης όταν βλέπεις τη δύναμη του λαού, νιώθεις την αξία της Δημοκρατίας, τη δυνατότητά της να ανατρέψει το σύστημα που την καθιστά μονομερώς ταξική.
Συγκινείσαι και ταυτοχρόνως μελαγχολείς.
Που όλααυτά τα μεγαλειώδη είναι εκ των προτέρων παγιδευμένα, ώστε να μένουν ανώδυνα κι ακίνδυνα για τους Δυνατούς, να εξαερώνονται. Κ
αι πάλιν ύστερα οι Μήδοι να διαβαίνουν. Με αρχηγό τον Κέννεντυ, τον Τζόνσον, τον Κάρτερ, τον Κλίντον κι αύριο -το πιθανότερο- τον Ομπάμα.

Οι ίδιοι Μήδοι, πάνω απ' τον ίδιο λαό, που πάντα ελπίζει, συχνά συχνότατα κρίνει ορθά, μονίμως αγωνίζεται και πάντοτε τον εξαπατούν - γυρίζοντας κάθε φορά που απογοητεύεται όλο και πιο πίσω...

Είπε ο Ομπάμα ότι είμαστε όλοι ένα, και άσπροι και μαύροι, και πλούσιοι και φτωχοί, και βόμβες και θύματα! - δεν γίνεται! Το ξέρει, το ξέρουμε, ας γιορτάσουμε όλοι για μιαν ημέρα - ας κοιμηθούν οι νόμοι για μιαν ημέρα, αύριο πάλι θα απολυθεί ο πρώτος εργάτης, θα σκοτωθεί ο πρώτος Ιρακινός, θα τρυπηθεί με την παραμύθα για πρώτη φορά ο επόμενος πιτσιρικάς...

http://www.enet.gr/online/online_fpage_text/id=95148016

Το πιο σημαντικό είναι η ελπίδα, γιατί μπορεί να γεννήσει ένα όραμα που μπορεί να κινητοποιήσει για μια δράσει που ενδέχεται να φέρει κάποια αλλαγή...

Τετάρτη, 5 Νοεμβρίου 2008

Δεντροφύτευση

Δεντροφύτευση στο Πάνιο Όρος

http://www.skai.gr/master_story.php?id=95933

Δενδροφύτευση την Κυριακή στο Πάνιο Όρος με πρωτοβουλία του Δήμου Καλυβίων.

Εθελοντές θα φυτέψουν 500 δενδρύλλια στον ίδιο χώρο που είχε γίνει πέρσι τον Νοέμβριο η μεγάλη δενδροφύτευση από το Δήμο Καλυβίων και τον ΣΚΑΪ.

Τα 300 δενδρύλλια προσέφερε στο δήμο νεόνυμφο ζευγάρι -αντί για μπομπονιέρες - και τα 200, άλλο ζευγάρι που βάφτισε το παιδί του.
*σ.σ. Καταπληκτική ιδέα, εύγε

Αναδάσωση σε έκταση 5.000 στρεμμάτων που είχε καεί πέρυσι το καλοκαίρι θα πραγματοποιηθεί και στην Κερατέα.

Οι αμερικανοί απέκτησαν όραμα και ελπίδα...

Οι Έλληνες γιατί παραμένουμε κυνικοί και βολεμένοι στο βάλτο της ανυπαρξίας πολιτικής βούλησης και έλειψης έμπνευσης;

Τόσο πολύ πορωμένοι είμαστε πια ή εκλείπει το θάρρος αναζήτησης της αλλαγής;

Μήπως λείπει ο εμπνευσμένος ηγέτης; Αλλά έχουμε ένα σύστημα με δομή τέτοια που ένας μιγάς στη φυλή, γιός μετανάστη, που ξεκινά από φτωχογειτονιά, παλεύει ενάντια σε όλες τις προκαταλήψεις (που είναι ότι ισχυρότερο και αντιδραστικότερο μέσα μας) φτάνει να ηγηθεί ενός έθνους ή κράτους;

Αν έχουμε ανθρώπους που να είναι ικανοί να κάνουν τη διαδρομή τότε δεν θα την κάνουν στην Ελλάδα!



http://www.enet.gr/online/online_fpage_text/id=54458864,59854704
Στον κόσμο του Τύπου
Ο «κατιμάς» της Πέιλιν
The New York Times, του Πολ Κρούγκμαν
«Αυτή τη στιγμή, οι Δημοκρατικοί δείχνουν έτοιμοι και να κερδίσουν τον Λευκό Οίκο και να διευρύνουν σημαντικά την πλειοψηφία τους και στα δύο σώματα του Κογκρέσου. Οι περισσότερες μετεκλογικές συζητήσεις θα αφορούν πιθανώς το τι πρέπει και τι πρόκειται να κάνουν οι Δημοκρατικοί με την εντολή τους. Θα ήθελα όμως να θέσω ένα διαφορετικό ερώτημα, το οποίο θα είναι επίσης σημαντικό για το μέλλον του έθνους: Τι θα κάνει η ήττα στους Ρεπουμπλικάνους; Θα μπορούσε κανείς να σκεφτεί, ή ίσως να ελπίσει, ότι οι Ρεπουμπλικάνοι θα μπουν σε μια διαδικασία εσωτερικής αναζήτησης, ότι θα αναρωτηθούν εάν και πώς έχασαν επαφή με το εθνικό κυρίαρχο ρεύμα. Η πρόβλεψή μου όμως είναι ότι αυτό δεν θα συμβεί σύντομα. Αντιθέτως, ο ρεπουμπλικανικός "κατιμάς", το κόμμα που θα μείνει μετά τις εκλογές, θα είναι το κόμμα που θα συμμετέχει στις συγκεντρώσεις της Σάρα Πέιλιν. (...) Θα είναι το κόμμα που θα τροφοδοτεί απειλητικές φαντασιώσεις για τις μαρξιστικές -ή μήπως ήταν ισλαμικές;- ρίζες του Ομπάμα. Γιατί το Ρεπουμπλικανικό Κόμμα θα γίνει περισσότερο, και όχι λιγότερο, ακραίο; Κατ' αρχάς, οι προβλέψεις δείχνουν ότι αυτές οι εκλογές θα οδηγήσουν πολλούς από τους εναπομείναντες μετριοπαθείς Ρεπουμπλικάνους εκτός Κογκρέσου, αφήνοντας παράλληλα τους σκληρούς δεξιούς στη θέση τους.(...) Επίσης, η ρεπουμπλικανική βάση μάλλον κατευθύνεται στο να ερμηνεύσει την ήττα όχι ως μια λαϊκή ετυμηγορία για τις συντηρητικές πολιτικές, αλλά ως αποτέλεσμα μιας σατανικής συνωμοσίας».
Γύρισμα σελίδας
ΤΗΕ INDEPENDENT
«Αν δεν μας... έρθει "κεραμίδα", που θα κάνει την επανεκλογή του Χάρι Τρούμαν το 1948 εναντίον του Τόμας Ντιούι να μοιάζει εκλογή ρουτίνας, αυτός (που θα εκλεγεί στις ΗΠΑ) αναμένεται να είναι ο Ομπάμα. (...)Σε μια από τις πλέον δύσκολες στιγμές της σύγχρονης ιστορίας τους, οι ΗΠΑ φαίνεται πως βρέθηκαν μπροστά στην επιλογή όχι ενός ψαρομάλλη γερουσιαστή, αλλά ενός νέου και εκθαμβωτικού πολιτικού ταλέντου που ήταν ουσιαστικά άγνωστος πριν από τέσσερα χρόνια. Φυσικά, ο κύριος Ομπάμα στάθηκε τυχερός. Κατέβηκε υποψήφιος σε μια χρονιά που ακόμη και πριν από την οικονομική κρίση θα ήταν έτσι κι αλλιώς δύσκολη για τους Ρεπουμπλικάνους. (...)Λέγεται ότι ο Ομπάμα δεν έχει ποτέ διοικήσει τίποτα. Ψευδώς. Ηταν επικεφαλής τής πιο μακράς, της μεγαλύτερης και της καλύτερα οργανωμένης εκστρατείας που έγινε ποτέ. Η μεθοδικότητά του ήταν εντυπωσιακή -σε αντίθεση με την εκστρατεία της κυρίας Κλίντον, που υποτίθεται ότι θα σάρωνε τα πάντα μπροστά της. Και κέρδισε το κατεστημένο του Δημοκρατικού Κόμματος που αντιπροσώπευαν οι Κλίντον. (...) Κι ύστερα έχει στιλ. Από την εποχή του Κένεντι, η Αμερική δεν είχε έναν χαρισματικό ηγέτη που να την εμπνέει. Το ότι είναι χαρισματικός δεν εγγυάται βέβαια μια καλή διακυβέρνηση. Αλλά η Αμερική είναι ηττοπαθής, εξαντλημένη και χρεοκοπημένη. Χρειάζεται να γυρίσει σελίδα και να ξεφύγει από το πρόσφατο παρελθόν της. Και για τον λόγο αυτό χρειάζεται λόγια, όπως και έργα, για να την εμπνεύσουν».

Τρίτη, 4 Νοεμβρίου 2008

Η ιδέα ότι οι ελεύθερες αγορές τείνουν προς την ισορροπία είναι ένα θεωρητικό οικοδόμημα ...

Πριν από 10 ακριβώς χρόνια, τον Απρίλιο του 1998, ο μεγαλοχρηματιστής Τζορτζ Σόρος, που εκμεταλλεύτηκε όσο λίγοι το καπιταλιστικό σύστημα για να αποκτήσει μυθώδη περιουσία, σε συνομιλία του με τον Ισραηλινό πολιτικό Σιμόν Πέρες είχε πει ότι «το παγκόσμιο καπιταλιστικό σύστημα -του οποίου το κύριο χαρακτηριστικό είναι η ελεύθερη διακίνηση του κεφαλαίου- βασίζεται στον λανθασμένο συλλογισμό ότι αν οι ανταγωνιζόμενοι αφεθούν να κάνουν ό,τι θέλουν, το όλο σύστημα θα τείνει προς την ισορροπία. Στην πραγματικότητα συμβαίνει το αντίθετο -το σύστημα τείνει προς την κατάρρευση». Υποστήριζε ο Σόρος ότι το σύστημα είναι ασταθές από τη φύση του και σημείωνε: «Η ιδέα ότι οι ελεύθερες αγορές τείνουν προς την ισορροπία είναι ένα θεωρητικό οικοδόμημα των κλασικών οικονομικών. Η εμπειρία, όμως, δείχνει ότι ενώ αυτό ισχύει στην περίπτωση συνηθισμένων αγαθών, δεν ισχύει για τις οικονομικές αγορές».

Του ΒΙΚΤΩΡΑ ΝΕΤΑ
http://www.enet.gr/online/online_fpage_text/id=15114592

Δευτέρα, 3 Νοεμβρίου 2008

Ένας ορθολογιστής εξομολογείται...

Με αφορμή την σαρκαστική ερώτηση ενός φίλου για το πως πέρασα το Halloween, την γιορτή των νεκρών ουσιαστικά με κάποιες συγγένειες στο δικό μας καρναβάλι, και που δεν γιορτάζω, ανέπτυξα κάτι πουμε προβλημάτιζε από καιρό και που τελευταία μπόρεσα να κάνω συγκεκριμένο λόγο.
Ως ορθολογιστής, όχι ότι έχω την ορθή λογική αλλά ότι προσπαθώ να δω μέσω της λογικής ορθά τα πράγματα, οφείλω στον εαυτό μου να τα δημοσιεύσω όλα αυτά. «Μόνο ο ανόητος εμμένει στις απόψεις του χωρίς λόγο» και ελπίζω ότι δεν είμαι τέτοιος.
Στις μέρες μας που η επιστήμη εξελίσεται με ρυθμούς ραγδαίους και η τεχνολογία υτην εφαρμόζει άμεσα στην ζωή των ανθρώπων εύλογα αναρωτιέται κανείς, κάποιος που δεν πιστεύει ουσιαστικά, τι ρόλο ύπαρξης έχει η θρησκεία σήμερα.
Προσωπικά ενώ δεν έβρισκα πραγματικό ρόλο πάντα υπέθετα ότι υπήρχε μια ανάγκη που εκπληρώνει ή πιο σωστά που οι άνθρωποι περιμένουν , συνήθως υποσεινήδητα να εκπληρώσει.
Τι είναι όμως αυτό το ακατανόητο που πιέζει πολλούς ανθρώπους να κινηθούν προς τη θρησκεία, να νιώθουν την ανάγκη να «αναγεννηθούν» και να πλησιάσουν την «αλήθεια».
Το κλειδί νομίζω ότι βρίσκεται στην ψυχή, στον ορισμό όπως προσπαθώ να δώσω μέσα από το πρίσμα της πραγματικότητας, της εμπειρίας και της επιστήμης.
Ο ορθολογισμός ως λειτουργία του συνεισητού εγώ ενώ μπορεί να εξησει τον κόσμο και να προωθήσει την γνώση την τεχνολογία κλπ , εντούτοις δεν δύναται, όχι να χειραγωγήσει, αλλά ούτε εξηγήσει ή να καταλάβει την λειτουργία του ασυνείδητου που χτίζεται ουσιαστικά απόντος του συνειδητού λογικού εγώ
( http://kopria.blogspot.com/2008/11/blog-post.html )
και τελικά αυτό το ασυνείδητο λόγω της έλειψης επικοινωνίας αναπτύσεται μόνο του, σε πολλές περιπτώσεις δημιουργώντας «σχιζοφρενικές» τάσεις στο άτομο που αντανακλούνται και στον πολιτισμό του.

Τι είναι αυτό που λείπει από τον σύγχρονο άνθρωπο; Μα να επικοινωνήσει με την «ψυχή του» με το, ακατανόοητο συνήθως αλλά ισχυρό και πιεστικό αφόρητα όταν προσπαθούμε να μη το λάβουμε υπ’όψην μας, ασυνείδητο.

Ο τρόπος είναι τόσο απλός όσο και χαώδης, λογικός στην αντίληψη αλλά ακατανόητος, κυρίως για μας τους ορθολογιστές, στην πράξη του. Είναι η πράξη του συμβολισμού. Μια διαδικασία ενεργειών που ενώ δεν λένε τίποτα στο λογικό και ενσυνείδητο Εγώ, παρόλα αυτά μέσα από την ιεροτελεστία συμβολίζει και αποσυμβολίζει την πραγματικότητα με συναισθήματα.

Εκεί στην πραγματικότητα βρίσκεται η ανάγκη ύπαρξης της θρησκείας και γι'αυτό υπάρχει μαζί με τον άνθρωπο, όχι λόγω ύπαρξης ανώτερης δύναμης αλλά λόγω ανάγκης επικοινωνίας με το εσωτερικό ασυνείδητο μας, γι α να αισθανθεί τον κόσμο, να εκφραστεί μέσα από συναισθήματα, να κάνει τον άνθρωπο να νιώσει, και πέρα από το να κατανοήσει να βιώσει.

Οι θρησκείες σε αυτό τα κατάφεραν περίφημα, γιατί άφησαν να βγει από μέσα το συναίσθημα, ο «φυσικός» εαυτός, ο κρυμένος και βαθύς, αυτός που που «όταν λέει να χαίρεσαι, χαίρεσαι και όταν λέει να πονάς, πονάς» (Φ.Νίτσε) και κωδικοποίησε τα γενικά και παρόμοια ώστε να δημιουργεί το συλλογικό ασυνείδητο της κοινότητας, αλλά και αφήνοντας την κάθε προσωπική ιδιαιτερότητα να εκφραστεί, είτε ιδιαιτέρως(προσωπικες θεότητες, ήρωες κλπ), είτε δημοσία(όργια κλπ) αφήνοντας το προσωπικό να βρει την δική του ισοροπία και ενεργώντας συνδετικά στην κοινοτική ισορροπία συντηρώντας ένα συλλογικό ασυνείδητο ισορροπημένο και από τα επιμέρους και σαν σύνολο.

Εδώ είναι το πρόβλημα των δογματικών θρησκειών διότι κάτω από το πρίσμα του δόγματος ευνουχίζουν την προσωπική θεώρηση, που είναι και η βασικότερη στην ισορροπία και την ψυχική υγεία. Αυτό γίνεται διότι τυποποιούν και περιχαράζουν την ιεροτελεστική-συμβολική έκφραση ανακόπτωντας την επικοινωνία με το κάθε έκαστο ασυνείδητο αφού περιορίζουν τον τρόπο και μάλιστα καταδεικνύοντας το «σωστό» όρος που είναι, από την φύση του περιοριστικός.

Στον αντίποδα οι ορθολογιστές, σαν εμένα, στην προσπάθεια να κατανοήσουν απαξιώνουν και συντρίβουν κάτι που δεν επιδέχεται κατανόησης αλλά βίωσης και απελευθέρωσης. Όσο και να κατανοεί τι σημαίνει ένα συναίσθημα, από ποιούς βυθούς πηγάζει και σε ποιά διάθεση τον οδηγεί, δεν μπορεί ούτε να το ελέγξει ούτε να το κοινωνήσει διότι αρνείται τον τρόπο του.

΄Ισως οι πρώτες θρησκευτικές-λατρευτικές-ιεροτελεστικές ενέργειες τουανθρώπου ήταν πιο αποτελεσματικές σε αυτό που κοινωνούσαν διότι η ίδια η φύση του ανθρώπου θήτευε στο φυσικό της περιβάλλον που δίδασκε τον τρόπο βίωσης.

Το δόγμα από τη μια και η προσπάθεια κατανόησης μόνο από την οπτική του ενσυνείδητου κατέστησαν ανάπηρη την προσωπικότητα.

Ίσως δεν έχει σημασία να κατανοούμε κάτι, ίσως να είναι τόσο πολύπλοκο όσο και χαοτικό που να μην μπορούμε, ίσως απλώς πρέπει να χαλαρώσουμε και να αφουγκραστούμε αυτό που συναισθανόμαστε.

Να εξελιχθούμε σε λογικο-συναισθηματικές ενιαίες οντότητες, με τον τρόπο του ο καθένας. Να ξανα-ανακαλύψουμε το συμβολισμό της φύσης μας...

Σαν απάντηση στο σχόλιο του καλού φίλου Διόδοτου θα ήθελα να πρόσθέσω ότι δεν λέω τι είναι η θρησκεία ή πως λειτουργεί. Προσεγγίζω ανάποδα το θέμα. Ο άνθρωπος έχει κάποιες ανάγκες (εν προκειμένω συμβολισμών) που απορρέουν από την ίδια του τη φύση και η "θρησκεία" (ως σύστημα συμβολισμών και ιεροτελεστιών) μπορεί και τις καλύπτει. Το πως από μια ανάγκη εξελίσεται ένα φαινόμενο (όπως της διαπλοκής εξουσιών ή/και της εκμετάλευσης) είναι άλλο θέμα...

Η περί ψυχής άποψη μου...

H ικανότητα ενσυνειδητότητας, μνήμης, εμπειρίας και βιολογικής κατασκευής που συνθέτουν και αμφίδρομα καθορίζουν την προσωπικότητα του ανθρώπου.

Όλη η προηγούμενη αποκτημένη εμπειρία (και η μνήμη) καθώς και η βιολογική κατασκευή, που καθορίζει κάποια πράγματα, άλλες φορές έντονα άλλες όχι, φαίνεται ότι την κάθε προκείμενη στιγμή ενυπάρχουν μέσα στον άνθρωπο "διχσμένα"(-άλλες φορές συμπλέοντα και άλλες αντετιθέμενα) από την θέληση και τον τρόπο σκέψης του κάθε υποκειμένου. Αυτή η "δεύτερη φωνή" που έρχεται ασυναίσθητα, ο δαίμων - η φωνή που μας ψυθιρίζει, το ένστικτο που μας οδηγεί καμιά φορά, που θεωρώ πως είναι μια ακούσια λειτουργία του εγκεφάλου και λειτουργεί ξεχωριστά από το εγώ μπορεί εύκολα να παρερμηνευτεί ως ένας αόρατος συναταξιδιώτης του κάθε υποκειμένου που αλληλεπιδρά μαζί του.

Αν βάλουμε και την επιθυμία-ανάγκη να ξεπεράσουμε τον φόβο-(ή ότι άλλο συναίσθημα προκαλει ένα τόσο τετελεσμένο γεγονός) του θανάτου ή/και της ανυπαρξίας, μπορούμε να οδηγηθούμε σε μονοπάτια σαν αυτά που αναφέρει ο Λυκίνοος στο τελευταίο μύνημά του όσο αφορά τον ορισμό της ψυχής.


"Οι ερωτήσεις μου τέθηκαν πάνω στο θέμα της ψυχής, όπως γίνεται αντιληπτό απο την πλειονότητα των ανθρώπων σήμερα, δηλαδή ώς κάτι (ασαφώς ορισμένο) το οποίο συγκατοικεί με(σα) (σ)το σώμα και τό οποίο συνεχίζει με κάποιες ιδιοτητες (ασαφώς) ορισμένες και μετά από αυτό.Η εννοια της ψυχής όπως την εισάγεις εσύ, είναι διαφορετική (τουλάχιστον για μένα). Ως παράγωγο των λειτουργιών του σώματος. Αλλού είπες ώς παράγωγο των ηλεκτρικών διεργασιών του σώματος. Εδώ δεν υπάρχει καμία μεταφυσική έννοια, παρά ένα ερευνήσιμο μέγεθος/φαινόμενο. αν έχω καταλάβει καλά αυτό που εννοείς. Κάτι σαν τη θερμότητα του σώματος. Αφήνει ένα αποτύπωμα στο περιβάλλον χώρο, γεννιέται και επηρρεάζεται από τις λειτουργίες του σώματος, δεν έχει ίδια ταυτότητα αλλά χαρακτηρίζεται από το ίδιο το άτομο. Το πας λίγο παραπέρα και συμπεριλαμβάνεις όλες τις αλληλεπιδράσεις ενός σώματος (ή ενός συνόλου σωμάτων/οντοτήτων που το θεωρείς ενιαίο) με το περίγυρο. Πολύ διαφορετκή προσέγγιση (αν και εξίσου ασαφής). Κατα μία έννοια είναι σαν να ορίζω τη θερμότητα, φερ' ειπειν, ως ψυχη και μετά να ισχυρίζομαι ότι αφού η θερμότητα υπάρχει, άρα και η ψυχή υπάρχει. Και εδώ υπάρχει το πρόβλημα γιατί η λέξη ψυχή κουβαλάει μαζί της ένα σωρό συνειρμούς.Αλλά αυτός ο ορισμός είναι πολύ διαφορετικός από αυτόν που θέλει την ψυχή ως μια οντότητα. Επειδή δεν έχουμε δώσει ακόμα ορισμός του τι είναι η ψυχή, μιλάμε λίγο στον αέρα. Πάντως η ψυχή ιστορικά και φιλοσοφικά προκαλεί ορισμένους συνειρμούς. Κυρίως αυτόν του ότι είναι (ημι)αυτόνομη οντότητα των έμβιων όντων (αν όχι μόνο του ανθρώπου) η οποία συνυπαρχει μαζί με το σώμα και αλληλεπιδρα (; ). Είναι μάλλον μια σταθερά της μεταβαλλόμενης ανθρώπινης ύπαρξης που της δίνει ταυτότητα και όχι το αντίθετο. Βέβαια, με τόσο ασαφής ορισμούς και με τέτοιο πλήθος φιλοσόφων, στοχαστών και θρησκειών που καταπιάστηκαν μαζί της για να την χρησιμοποιήσουν (από ένα απλά παράγωγο του σώματος, ώς υποκείμενο ανταμοιβών και τιμωριών) άκρη δεν βρίσκουμαι αν δεν την ορίσουμε επακριβώς." Λυκίνοος - http://www.12830.gr/Forum/filosofia/iparxei-psyxh-/Page-3.html


Οπότε αν αποβάλλουμε τον μεταφυσικό-υποκειμενικό και εν πάση περιπτώσει, αόριστο μανδύα της μεταφυσικής προσέγγισης της ψυχής, ή άλλων αναπόδεικτων θεωριών που δεν έχουν καμία πραγματιστική προσέγγιση, καταλήγουμε ότι ψυχή είναι η ίδια η προσωπικότητα που φαίνεται ότι εκτος από το ΕΓΩ που αντιλαμβανόμαστε όλοι ως εαυτό είναι και εκείνες οι λειτουργίες που φαίνεται να ανεξαρτοποιούνται της θελήσεώς μας (βιολογική κατασκευή, μνήμη και εμπειρίες που καθορίζουν τις δράσεις και αποφάσεις μας και λοιπές ανώτερες ή μη λειτουργίες) δηλαδή η ιδεατή έννοια ενός συνόλου λειτουργιών του εγκεφάλου. Έτσι καταδεικνύεται η έλλειψη ανάγκης ύπαρξης μεταφυσικής ή υπερφυσικής διαδραστικής οντότητας ή/και ουσίας για να δίνει ζωή ή νόηση.

Περαιτέρω, κάτω από αυτό το πρίσμα η ψυχή παύει να είναι άβυσσος με την μεταφυσική έννοια αλλά μόνο με την έννοια των χαοτικών μαθηματικών που θα προσδιόριζαν τις παραμέτρους βάση των οποίων (εσωγενείς) λειτουργεί ο εγκέφαλος (λ.χ. εγκεφαλικά κύτταρα, τρόπος σύνδεσης μεταξύ τους κλπ) ή (εξωγενείς) επηρεάζουν την προσωπικότητα (λ.χ. περιβάλλον, κοινωνικοποίηση κλπ).

Οι πράξεις μας μπορούν να γίνουν απόλυτα διακριτές ως προς τη σχέση αιτίου και αιτιατού μέσα από μια φυσική ροή των γεγονότων και μέσα από αυτή τη σχέση (εξαιρώντας τις παθολογικές καταστάσεις) να προσδιοριστεί, και παιδευτικά, η εγκόσμια οντότητα της ύπαρξης όπως και η φέρουσα ευθύνη των πράξεων του υποκειμένου.

Κάτω από αυτό το πρίσμα δεν μπορούμε να μιλούμε για αιτιοκρατική αντίληψη διότι ενώ οι παράγοντες είναι και φυσικοί και έχουν σχέση αιτίου αιτιατού λόγω της χαοτικής φύσης του όλου θέματος δεν μπορούν να γίνουν απόλυτα διακριτοί ως προς τα αίτια....

Όταν οι παράγοντες που επηρεάζουν το σύστημα είναι τόσοι πολλοί και πολύπλοκοι τότε μπορείς να διακρίνεις μόνο κάποια πράγματα. Ευτυχώς γιατί έτσι σχηματίζεται και η μοναδικότητα και η διαφορετικότητα και κυρίως η ελεύθερη βούληση πραγματώνεται από τη φύση και την ουσία της ύπαρξης.

Περαιτέρω, ομολογώ ότι δεν μπορούσα να αντιληφθώ αυτό που έλεγε ο Αριστοτέλης στα περί ψυχής για την διαδραστικότητα των φυσικών αισθήσεων με την ψυχή.
Αναρωτιόμουν γιατί δεν αναφέρει τη νόηση και τον τρόπο που αφομοιώνει τα ερεθίσματα και επιμένει στην εξέταση του φυσικού κόσμου χωρίς να ψάχνει το υπερβατικό.
Τώρα θεωρώ ότι εννοούσε την πραγμάτωση της ψυχής μέσα από τη διαδραστικότητα με τη φυσική πραγματικότητα - που περιλαμβάνει και αναπτύσσει και τη νόηση. Δεν ήξερε βέβαια για την λειτουργία του εγκεφάλου που γνωρίζουμε εμείς σήμερα, όμως ο μέγας Σταγειρίτης είχε αντιληφθεί την ουσία του πράγματος, την εγκοσμιότητα του ανθρώπου και τη σχέση αιτίου αιτιατού, που αυτός θεμελίωσε...

Στην πρακτική της ζωής αυτή η αντίληψη αναιρεί την μεταθανάτιο παρουσία, όποια και αν είναι αυτή καθώς και όποια αντίληψη περί μεταθανάτιας ανταμοιβής.

Κάνει τον άνθρωπο να αντιληφθεί ότι δεν είναι κάποιο υπέρτερο δημιούργημα πάνω και έξω από τη φύση και ότι είναι εξελιγμένος από την πιο ταπεινή μορφή ζωής που υπάρχει συντεθειμένος όμως από αστρόσκονη, κυριολεκτικά αφού τα υλικά που συντίθενται όλα δημιουργούνται από τις θερμοπυρηνικές αντιδράσεις στο κέντρο των άστρων.

Μπορεί το πέρασμά του από τη ζωή να είναι μια τυχαιότητα, που μπορεί να ψηλαφηθεί στα αίτια και τα αιτιατά της, αλλά είναι μια παρουσία που πρέπει να αναλάβει με ευθύνη προσωπική του ο καθένας απέναντι στην φύση και στους απογόνους του και κάτω από αυτό το πρίσμα πρέπει να τοποθετηθεί απέναντι στα τεκταινόμενα (ανθρώπινα και μη). Η τυχαιότητα της υπάρξεως δεν σημαίνει και την ύπαρξη (ή ανυπαρξία) άλλης νοήμονος ζωής στο σύμπαν.

Αν είμαστε η μοναδική νοήμων ζωή τότε η ευθύνη γίνεται τεράστια αφού παραφράζοντας τον Carl Sagan εμείς είμαστε η ψυχή του σύμπαντος.

Συνολικές προβολές σελίδας